Eladási technikák

 
-Az emberek szeretnek hozzájuk hasonlóval üzletelni,
legyél pozitív dicsérj,
-Tekintély titulus jelkép, tünj szakértőnek,
-Hiány: Az emberek szeretnek vásárolni olyat amiből kevés van
nekik, tünj egyedinek és kizárolagosságot mutass,
-Szociális példa az emberek hasonló példákat követnek,
-Készülj fel és készítsd fel a csapatodat,
-Gyakorold az eladási technikát....,
-Ne legyél bizonytalan, akár el is játszhatod a magabiztos
embert,
-Értsd meg az ügyfél céljait
-Humor,
-Kerüld a konfliktus fenyegetést,
-A jó eladó nem csak magát, hanem a vevőt is látja,
-Etikusan erkölcsösen pontosan precízen járj el,
-Az összes eladótársad értse mi a dolga, és hogy
működjetek együtt,
-Rajtad is van, hogy mikor miben működj együtt
az eladásban csapatmunka....,
-Tegyél engedményeket,
-Több ajánlatot nézz meg....
-Korrektül tisztességesen egygyez meg,
-Ne siesd el a dolgot, jó üzlethez idő kell,
 
Milyen szavakat használj?
1.Jó döntés
2.Tökéletes
3.Értem
4.A legjobb
5.Ami önnek fontos
 
II.-Ruházat tiszta emberi test pl.:haj bőr rendezett, kifogástalan,
tiszta legyen..., Csak egészségesen megengedett a munka...
-A vevőre mindíg legyen idő....,
-Az árú amit elakarunk adni feltünő helyen legyen figyelemfelkeltés:
szemmagasságban legyen,
-Igényt keltsünk egy  v több termék felé,
-a polcok rendezettek tiszták legyenek, és a termékek jól elrendezettek
láthatók és könnyen elérhetők legyenek a vevő számára,
-Azt adjuk a vásárlónak amit kér
-Ne adjunk selejtes árút
A selejtes lejárt termékeket a megfelelő helyre vinni leírás után ki kell
dobni vagy vissza kell vinni vitetni a kereskedőnek és helyette kifogástalan
állapotú megfelelő szavatosságú terméket kérni.
Az árú friss, ha élelmiszer kifogástalan állapotú, ha elektronikai
cikk ruha .... ! Ausztriában a kicsit pöttyösödő banánt, azonnal leértékelik
így gyorsan megveszik, és hozhatjuk az újat a polcokra....
 
Eladási technikák a munkaadóra is vonatkoznak korrektség pl.: ha beteg
a munkavállaló nem tesszük ki, hanem megvárjuk a gyógyulást és tovább
foglalkoztatjuk, mert a nyugodt megfizetett munkaerő a legjobb munkaerő.
Emlékeztetés aki amit ad azt fogja visszakapni. Bárki lehet beteg....
Mivel egy jó precíz munkaerő megtalálása akár fél évig is eltarthat, és
egy gyárban nem sem bolti pénztáros munkában, nem szerencsés,
ha nincs jó munkaerő...
-Ne terhelje túl a munkavállalót, mert az nem térül meg neki. Holland példa:
4-6 h munka/nap kifogástalan munkavégzés, 12 h rengeteg hibalehetőség
és a munkavállaló legyengül megbetegszik a munkáját egyre nehezebben
végzi....
-A munkavállaló érezze biztonságban jól magát a munkahelyén munka
közben...
-Olyan embereket tegyünk össze csoportba pl.: eladónak akik együtt
képesek dolgozni...
 
Másik szempont
Egy szegény településen, nem luxuscikkeket árulunk....piackutatást végzünk
elösször. Alapvető emberi szükségletek kielégítése itt a szempont...így eltudjuk
adni NAGYKERESKEDŐTÖL a megvett termékeket. És igyekezzünk olcsón megvenni
beszerezni...
 
Harmadik szempont
Személyes kapcsolatot ápolunk a vevőkkel vevő jelöltekkel akkor is, ha nem vesznek
éppen semmit...
 
Negyedik szempont
Reklámozás: Legjobb formája a reklámújság ami igényes legyen é felkeltse az érdeklődést.
Lehetőleg olyan árút vásároljunk vevőinknek amit igényelnek jól könnyen eltudjuk rendezni
a polcokon.
 
Ötödik szempont
Ötletek tanácsok adása mit hogyan kezeljen az árút a vásárló!